Anlita städhjälp till ditt företag

Det är många företag som väljer att hyra in städhjälp, då det oftast är en tidskrävande process.  Bor du i närheten av Uppsala finns denna städfirma att rekommendera.

Bra arbetsmiljö

Fördelarna är helt enkelt att alla i personalen får tid att göra det ni är bäst på och städfirman kan göra det dem är bäst på. Om man väljer att göra det själv är det lätt att det inte blir grundligt städat och det kanske inte heller prioriteras. Att inge ett professionellt intryck för eventuella kunder och besökare är viktigt. Arbetsmiljön och trivseln för de anställda förbättras avsevärt om lokalerna tas om hand regelbundet.

Att tänka på

Självklart går det bra att dela upp uppgifterna så att vissa saker tas om hand av de anställda och vissa av städpersonalen. Gå gärna igenom på ert personalmöte vad som faktiskt kan göras av er anställda, här är det smart att göra ett schema så att alla vet när de ska tömma diskmaskinen till exempel. När ni väl har gjort en plan för vad som skall göras av städpersonalen är det dags att ta in offerter. Kontrollera vad som erbjuds och till vilket pris, hör gärna med andra företag vilka de varit nöjda med. Putsning av fönster brukar man kunna välja hur många gånger per år det görs, fundera hur ofta ni tror att detta behövs. Fråga firman om de erbjuder att köpa in och fylla på städartiklar och vad som inte ingår, så du vet vad ni själva ska köpa in.

Förtroende

Hur ofta städföretaget skall komma är också något ni bör fundera på, är ni många anställda och ett relativt stort kontor kanske 2 gånger i veckan är nödvändigt, medan lite mindre kontor nog klarar sig på en gång i veckan. Ni behöver också komma överens om när städningen skall ske och om de ska ha nycklar eller tillgång till eventuella larm. Att ha förtroende för det företag du tänkt anlita är viktigt. Bjud gärna in dem till ett personligt möte så ni får träffas och gå igenom alla detaljer kring städningen. Om inte det går att få till ett möte på plats går det utmärkt via Skype eller liknande videosamtal.